czwartek, 7 maja 2015

Hej :D


Buntowniczka się odzywa i pokazuje światu, że żyje :D. Tak ostatnio było głośno o wypadku, który wydarzył się w górach a dokładniej w Zakopanym mianowicie koń (ciągnący bryczkę) spłoszył się wyprzedającego go busa i doszło do zderzenia. Prawie każdy sądzi, że konie nie powinny być zaprzęgane do bryczek w całym Zakopanym ( czy to Morskie Oko czy po prostu Zakopane). Ja jednak twierdzę inaczej. Górale, którzy "prowadzą" te bryczki zarabiają na tym. Na ogół nie mają innej pracy więc tak zarabiają na utrzymanie rodziny ( która czasami jest bardzo duża). I w tym momencie na usta ciśnie się pytanie do tych ludzi, którzy twierdzą, że bryczki są złe Kto jest ważniejszy zwierzę czy człowiek? Ja wiem, że teraz nie którzy mają ochotę mnie zlinczować za to co napisałam i wiem również, że zwierzęta są na bardzo potrzebne, ale jednak czy to nie człowiek jest ważniejszy ( w szczególności gdy zarabia na np. 3 dzieci)?

Warto również wspomnieć o tym, że konie BYŁY kiedyś wykorzystywane do takiej pracy. Jeszcze 50 lat do tyłu nikt by nie myślał o tym by mieć własny traktor czy samochód. To konie orały, przewoziły ludzi, drewno, zboża itp. Wniosek jest jeden: konie od zarania dziejów były wykorzystywane to "brudnej" roboty.
I w tym momencie koniarze, którzy to czytają mają ochotę mnie mnie spalić na stosie i uważają, że nie cierpię koni i moim tatą jest właśnie taki góral. Otóż zaskoczę Was: NIE. Mieszkam na Mazowszu i jeżdżę konno od 3 lat, uwielbiam to robić i kocham zwierzęta. Ale miłość do zwierząt nie może nam przysłaniać zdrowego rozsądku. Więc apeluje do  Was zanim coś napiszecie, pomyślcie z pierdyliard razy okay? :D

Pozdrawiam C.B

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz